tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1
DSC00677 scaled - Śniadanie ~ 400 kcal: pieczywo, ser, warzywa

Śniadanie ~ 400 kcal: pieczywo, ser, warzywa

1. Skład śniadania:

Kaloryczność i makroskładniki:

Energia: 402 kcal; Białko: 20 g; Tłuszcze: 17 g; Węglowodany: 44 g; IG = 65

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Bułkę żytnią można zastąpić bułką z innej mąki
  2. Pomidor można zastąpić np. ogórkiem (w podobnej ilości)

2. Wartość odżywcza i właściwości zdrowotne śniadania

Omawiane śniadanie jest szczególnie bogate w:

  • błonnik
  • witaminy: A, E, C, B1, B2, B3, B6, B9 (kwas foliowy) i B12
  • składniki mineralne: potas, wapń, fosfor, żelazo, cynk, miedź, mangan, selen i molibden
  • składniki bioaktywne: karotenoidy

Przedstawione śniadanie ma szczególnie korzystny wpływ na: skórę, wzrost i rozwój kości i zębów, rozwój komórek organizmu, ciśnienie tętnicze, gospodarkę wodno-elektrolitową, oraz układ pokarmowy, odpornościowy, krwiotwórczy i nerwowy.

❗Tu zobaczysz pełną wartość odżywczą śniadania ⬇ https://www.jedzdobrze.pl/produkt/7047/sniadanie-400-kcal-pieczywo-ser-warzywa/

Poniżej wartość odżywcza śniadania w formie graficznej:

Analiza spożycia składników odżywczych

Zdjęcie 1 z 1

Pasek zielony wskazuje na spożycie, natomiast pasek czerwony na niedobór lub nadmiar danego składnika. Pierwsza kreska od lewej oznacza spożycie zalecane, natomiast kreska na prawo od niej spożycie dopuszczalne.

3. Analiza śniadania w Programie DrDietman

Poniżej przedstawiamy analizę śniadania wygenerowaną w Programie DrDietman ⬇

400 k 1024x551 - Śniadanie ~ 400 kcal: pieczywo, ser, warzywa

Jest to kalograf – wykres, obrazujący tempo wchłaniania posiłku. Widać z niego, że omawiane śniadanie zostało wchłonięte w około 3,5 godziny. Jest to dobre dla osób, które spożywają 4 posiłki dziennie (a dla takich dedykowane są jadłospisy~400 kcal).

❗Zobacz nasze najnowsze wpisy: