tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1
DSC00713 scaled - Śniadanie ~ 400 kcal: pieczywo, pomidor, migdały

Śniadanie ~ 400 kcal: pieczywo, pomidor, migdały

1. Skład śniadania:

  • bułka żytnia (80 g)
  • masło (4 g)
  • kiełbasa krakowska sucha (15 g)
  • ser żółty (20 g)
  • pomidor (50 g)
  • migdały (8 g)

Kaloryczność i makroskładniki:

Energia: 400 kcal; Białko: 18 g; Tłuszcze: 18 g; Węglowodany: 42 g; IG = 68

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Pomidor można zastąpić np. ogórkiem (w podobnej ilości)
  2. Kiełbasę krakowską suchą można zastąpić dowolną wędliną (w podobnej ilości)

2. Wartość odżywcza i właściwości zdrowotne śniadania

Omawiane śniadanie jest szczególnie bogate w:

  • witaminy: B1, B2, B3 i B9 (kwas foliowy)
  • składniki mineralne: wapń, fosfor, cynk, miedź, mangan i selen

Przedstawione śniadanie ma szczególnie korzystny wpływ na: wzrost i rozwój kości i zębów, skórę, włosy, paznokcie, rozwój komórek organizmu, ciśnienie tętnicze, gospodarkę wodno-elektrolitową, oraz układ nerwowy.

❗Tu zobaczysz pełną wartość odżywczą śniadania ⬇ https://www.jedzdobrze.pl/produkt/7050/sniadanie-400-kcal-pieczywo-pomidor-migdaly/

Poniżej wartość odżywcza śniadania w formie graficznej:

Analiza spożycia składników odżywczych

Zdjęcie 1 z 1

Pasek zielony wskazuje na spożycie, natomiast pasek czerwony na niedobór lub nadmiar danego składnika. Pierwsza kreska od lewej oznacza spożycie zalecane, natomiast kreska na prawo od niej spożycie dopuszczalne.

3. Analiza śniadania w Programie DrDietman

Poniżej przedstawiamy analizę śniadania wygenerowaną w Programie DrDietman ⬇

kalograf 400 12.10 1024x575 - Śniadanie ~ 400 kcal: pieczywo, pomidor, migdały

Jest to kalograf – wykres, obrazujący tempo wchłaniania posiłku. Widać z niego, że omawiane śniadanie zostało wchłonięte w około 3,5 godziny. Jest to dobre dla osób, które spożywają 4 posiłki dziennie (a dla takich dedykowane są jadłospisy~400 kcal).

❗Zobacz nasze najnowsze wpisy: