tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1
Śniadanie

Śniadanie ~ 300 kcal: owsianka na jogurcie (owoc – gruszka)

1. Skład śniadania:

  • płatki owsiane (40 g)
  • jogurt grecki (75 g)
  • gruszka (50 g)
  • orzechy nerkowca (10 g)

Kaloryczność i makroskładniki:

Energia: 307 kcal; Białko: 13 g; Tłuszcze: 11 g; Węglowodany: 41 g; IG = 36

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Płatki owsiane można zastąpić np. płatkami orkiszowymi
  2. Gruszkę można zastąpić innym owocem o niskim IG (w podobnej ilości)

2. Wartość odżywcza i właściwości zdrowotne śniadania

Omawiane śniadanie jest szczególnie bogate w:

  • witaminy: A, B1, B2, B9 (kwas foliowy) i B12
  • składniki mineralne: fosfor, magnez, cynk, miedź, mangan i selen
  • żywe kultury bakterii jogurtowych

Przedstawione śniadanie ma szczególnie korzystny wpływ na: oczy, skórę, włosy, paznokcie, rozwój komórek organizmu, oraz układ krwiotwórczy i nerwowy.

❗Tu zobaczysz pełną wartość odżywczą śniadania ⬇ https://www.jedzdobrze.pl/produkt/7041/sniadanie-300-kcal-owsianka-na-jogurcie-owoc-gruszka/

Poniżej wartość odżywcza śniadania w formie graficznej:

Analiza spożycia składników odżywczych

Zdjęcie 1 z 1

Pasek zielony wskazuje na spożycie, natomiast pasek czerwony na niedobór lub nadmiar danego składnika. Pierwsza kreska od lewej oznacza spożycie zalecane, natomiast kreska na prawo od niej spożycie dopuszczalne.

3. Analiza śniadania w Programie DrDietman

Poniżej przedstawiamy analizę śniadania wygenerowaną w Programie DrDietman ⬇

Kalograf 300 1024x556 - Śniadanie ~ 300 kcal: owsianka na jogurcie (owoc - gruszka)

Jest to kalograf – wykres, obrazujący tempo wchłaniania posiłku. Widać z niego, że omawiane śniadanie zostało wchłonięte w około 3 godziny. Jest to optymalne dla osób, które spożywają 5 posiłków dziennie (a dla takich dedykowane są jadłospisy~300 kcal).

❗ Zobacz nasze najnowsze wpisy: