tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1
Śniadanie

Śniadanie ~ 300 kcal: jogurt, jabłko, pieczywo, migdały

1. Skład śniadania:

  • jogurt naturalny (120 g)
  • jabłko (30 g)
  • bułka żytnia pełnoziarnista (40 g)
  • masło (2 g)
  • ser żółty (20 g)
  • pomidor (40 g)
  • migdały (5 g)

Kaloryczność i makroskładniki:

Energia: 290 kcal; Białko: 15 g; Tłuszcze: 11 g; Węglowodany: 33 g; IG = 53

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Bułkę żytnią pełnoziarnistą można zastąpić bułką z innej mąki pełnoziarnistej
  2. Pomidor można zastąpić np. ogórkiem (w podobnej ilości)

2. Wartość odżywcza i właściwości zdrowotne śniadania

Omawiane śniadanie jest szczególnie bogate w:

  • witaminy: B1, B2, B9 (kwas foliowy) i B12
  • składniki mineralne: potas, wapń, fosfor, cynk, selen i molibden
  • żywe kultury bakterii jogurtowych

Przedstawione śniadanie ma szczególnie korzystny wpływ na: wzrost i rozwój kości i zębów, mikroflorę jelitową, rozwój komórek organizmu, ciśnienie tętnicze, gospodarkę wodno-elektrolitową, oraz układ krwiotwórczy i nerwowy.

❗Tu zobaczysz pełną wartość odżywczą śniadania ⬇ https://www.jedzdobrze.pl/produkt/7046/sniadanie-300-kcal-jogurt-jablko-pieczywo-migdaly/

Poniżej wartość odżywcza śniadania w formie graficznej:

Analiza spożycia składników odżywczych

Zdjęcie 1 z 1

Pasek zielony wskazuje na spożycie, natomiast pasek czerwony na niedobór lub nadmiar danego składnika. Pierwsza kreska od lewej oznacza spożycie zalecane, natomiast kreska na prawo od niej spożycie dopuszczalne.

3. Analiza śniadania w Programie DrDietman

Poniżej przedstawiamy analizę śniadania wygenerowaną w Programie DrDietman ⬇

300 k 1024x536 - Śniadanie ~ 300 kcal: jogurt, jabłko, pieczywo, migdały

Jest to kalograf – wykres, obrazujący tempo wchłaniania posiłku. Widać z niego, że omawiane śniadanie zostało wchłonięte w około 3 godziny. Jest to optymalne dla osób, które spożywają 5 posiłków dziennie (a dla takich dedykowane są jadłospisy~300 kcal).

❗Zobacz nasze najnowsze wpisy: