tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1
Poprawianie odżywiania jak zacząć  3 - Poprawianie odżywiania - pierwsze działania

Poprawianie odżywiania – pierwsze działania

  1. Rejestracja w Programie DrDietman:

https://www.jedzdobrze.pl/drdietman/rejestracja

  1. Zawarcie umowy o korzystanie z Programu w wersji do poprawiania odżywiania*:

Należy wybrać zakładkę – „Moje konto”, a następnie kliknąć przycisk „Poprawianie odżywiania”.

*Opłata za korzystanie z Programu w wersji do poprawiania odżywiania wynosi 87 zł/rok

  1. Zawarcie umowy z dietetykiem*:

Należy kliknąć zakładkę „Dietetycy, Lekarze, Doradcy”, a następnie wybrać osobę, z którą będziemy chcieli podjąć (minimum) roczną współpracę. Po dokonaniu wyboru należy kliknąć przycisk – „Zaproszenie do współpracy”. Minimalna cena usługi wynosi 50 zł/miesiąc.

*Może to być też lekarz, trener personalny lub po prostu doradca żywieniowy.

  1. Wypełnienie ankiety wstępnej:

Dietetyk może wymagać (ale nie musi) wypełnienia ankiety wstępnej.

  1. Wpisanie do Programu swojego tygodniowego menu/przesłanie jadłospisów dietetykowi

Należy kliknąć zakładkę „jadłospis”, po czym dokładnie wpisać do Programu wszystko to, co spożyliśmy w ciągu tygodnia. Chyba, że chcemy, by to dietetyk wpisał nasze jadłospisy do Programu – wówczas należy je mu przesłać, np. mailowo.

  1. Oczekiwanie na pierwsze zalecenia od dietetyka:

Dietetyk po przeanalizowaniu jadłospisów wyśle Ci wiadomość dotyczącą Twojego odżywiania oraz pierwsze zalecenia.

  1. Pierwsze zalecenia:
  • ustalenie indywidualnej normy żywieniowej
  • ustalenie dziennego planu posiłków:

Zwykle powinno być ich trzy lub cztery, spożywane codziennie o tej samej porze, a przerwy pomiędzy posiłkami powinny być w miarą podobne. Plan ten powinien uwzględnić tryb życia danej osoby i być dla niej wygodny. Dietetyk ustali też średnią dzienną kaloryczność pożywienia wynikającą z otrzymanego menu. Dzieląc ją przez ilość posiłków spożywanych każdego dnia można ustalić zalecaną kaloryczność danego posiłku. Zaproponuje danej osobie, żeby starała się spożywać posiłki według ustalonego planu i każdy o podobnej kaloryczności. Nie trzeba w tym celu ważyć porcji czy liczyć kalorii. Wystarczy, że dana osoba będzie dobierała swoje posiłki na wyczucie.

Podjęcie odżywiania się według ustalonego planu posiłku zwykle jest najdalej idącą proponowaną zmianą dotychczasowego odżywiania. Jest ona jednak łatwa do zaakceptowania i wprowadzenia, ponieważ jest zgodna z potrzebami organizmu. Wynikająca z niej regularność odżywiania sprawi, że głód zacznie się pojawiać w porze posiłków i nie występuje pomiędzy nimi. Zaczyna być postrzegany jako odczucie korzystne, bo nie dokucza pomiędzy posiłkami, lecz w odpowiednim czasie o nich przypomina. Wspomaga przyjemność jedzenia, bo często słyszymy – czuję głód więc z przyjemnością coś przekąszę.