tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1
nie warto chudnąć szybko

Nie warto chudnąć szybko

Dieta kapuściana, kefirowa, oczyszczająca, głodówka… Wszystkie z nich są dietami restrykcyjnymi. Oznacza to, że nie dostarczają odpowiedniej ilości energii i składników odżywczych. Restrykcyjna może być także dieta redukcyjna, zakładająca znaczne obniżenie dostarczanej energii, co niekiedy wiąże się z całkowitym wyeliminowaniem produktów, które lubimy i na co dzień chętnie jemy. 

Diety restrykcyjne pozbawiają nas jednej z najważniejszych przyjemności – przyjemności jedzenia. Skoro nam ją zabierają, to dlaczego są popularne? Dlaczego tak chętnie je sobie narzucamy i podporządkowujemy im całe życie? 

Odpowiedzi może być wiele. Jedną z nich jest na pewno obietnica osiągnięcia szybkiego i spektakularnego efektu. Niestety, efekt ten jest krótkotrwały,  znika tak szybko, jak się pojawił.

Zupełnie inaczej wygląda poprawianie odżywienia. Metoda ta zakłada, że istotą dążenia do zdrowego odżywiania nie jest zakazywanie spożywania pewnych produktów, ale takie dobieranie całodziennego pożywienia, by z jedzenia czerpać jak najwięcej zdrowia i przyjemności. 

Poprawianie odżywiania nie pozbawi Cię więc przyjemności jedzenia. Przeciwnie, zapewni Ci radość, bo będziesz mieć świadomość, że jedząc to, co chcesz i ile chcesz, odżywiasz się zdrowo.

Poprawienie odżywiania wymaga czasu. Nawyki żywieniowe kształtujemy latami, podobnie jest z ich zmianą – by zostały zaakceptowane i na stałe ukształtowane, należy je wprowadzać stopniowo i utrwalać przynajmniej przez rok. Umiejętność stopniowego wprowadzania odpowiednich nawyków posiada doradca żywieniowy, czyli zarejestrowany w Programie DrDietman, dietetyk.